Predstavljanje kampanje “Inspiring Girls” u Domu Omladine

Centar za istraživanje, transparentnost i odgovornost (CRTA) je na događaju “Devojčice imaju reč” u okviru Nedelje parlamentarizma najavila skoro pokretanje kampanje “Inspiring girls” po uzoru na istoimenu uspešnu kampanju iz Velike Britanije.

Žene čine 51,3 odsto populacije Srbije. Srbija je u 2016. godini nazadovala za tri mesta na listi globalnog izveštaja o rodnoj ravnopravnosti Svetskog ekonomskog foruma i nalazi se na 48. poziciji od 144 zemlje. Po kriterijumu ekonomske ravnopravnosti žena i muškaraca Srbija je na 70. mestu u svetu, po ravnopravnosti u oblasti zdravlja je 76. a u domenu obrazovanja 49, dok je po zastupljenosti žena u politici 42.

Kampanja „Inspiring girls“ okupila je 26 hiljada volonterki – uspešnih žena iz različitih oblasti koje su sat vremena godišnje volontirale u osnovnom školama i kroz razgovore sa devojčicama na svom primeru im približavale različite mogućnosti u životu i karijeri. Za tri godine ova kampanja je uključila 300 hiljada devojčica u Velikoj Britaniji.

Iskreno verujem da je našem društvu potrebna ovakva inicijativa. Ovo je kampanja sa veoma pozitivnom porukom koja uz malo uloženog truda svih nas može da ima veliku društvenu korist – da motiviše i inspiriše devojčice da se bore za svoje snove “ izjavila je direktorka CRTE Vukosava Crnjanski.

Podaci pokazuju da devojčice u Srbiji završavaju srednje škole i fakultete više nego dečaci ali se žene kasnije u životu ređe nalaze na pozicijama odlučivanja. Iako se nalaze na istim pozicijama i obavljaju iste poslove, žene su manje plaćene od muškaraca. Podela na tzv. „muške“ i „ženske“ profesije i zanimanja i dalje dominira.

Pokrenula sam kampanju “Inspiring Girls” sa ciljem da ohrabrimo devojčice da postavljaju visoke ciljeve i upoznamo ih sa sjajnim ženskim uzorima, ženama koje širom zemlje i sveta okreću leđa predrasudama i koje su naporno radile da bi ostvarile to što su želele. Nedelja parlamentarizma koju obeležavate je sjajna prilika da se civilno društvo poveže, pošalje zajedničku poruku predanosti i nade, i uključi mlade ljude “ izjavila je Miriam Gonzalez Durantez, liderka kampanje “Inspiring girls” iz Velike Britanije.

Devojčice iz nekoliko osnovnih škola iz Beograda imale su i priliku da se kroz “speed dating” sastanak sa poslanicom Stefanom Miladinović, glumicom Jelenom Ćuruvijom i preduzetnicom Sanjom Nikolin upoznaju bliže sa njihovim profesijama, izazovima na koje su nailazile na profesionalnom putu ali na prilike koje su im se ukazale.

Stefana Miladinović
Rođena 1981.godine. Diplomirani je politikolog za diplomatiju i bezbednost. Trenutno je aktivna kao nardona poslanica u Narodnoj skupštini Republike Srbije. Osim ove funkcije, obavljala je i funkciju šefice Službe za marketing Agencije za bezbednost saobraćaja.Zamenik je člana Delegacije u Parlamentarnoj skupštini Saveta Evrope i šef Delegacije u Parlamentarnoj skupštini OEBS-a. Živi u Beogradu.

 

Jelena Ćuruvija
Jelena je filmska, pozorišna i televizijska glumica. Rođena je 1976.godine. Ćerka je poznatog srpskog novinara Slavka Ćuruvije. Najpoznatija nam je iz serije “Lisice”.

 

 

Sanja Nikolin
Sanja je konsultantkinja,istraživačica i predsednica Upravnog odbora Udruženja poslovnih konsultanata Srbije i preduzetnica u ekonomiji znanja. Master u oblasti planiranja socijalnih politika u zemljama u razvoju stekla je 1997. u London School of Economics and Political Science u Velikoj Britaniji. U koprodukciji sa ženskim organizacijama, ekspertkinjama i aktivistkinjama, kreirala Okvir za monitoring ženske platforme za razvoj Srbije.