Obeležen Međunarodni dan devojčica događajem „Devojčice imaju reč”

Događajem „Devojčice imaju reč“ u okviru kampanje „Inspiring Girls Srbija” održanom u osnovnoj školi „Kralj Petar II Karađorđević” u Beogradu, organizacija CRTA obeležila je Međunarodni dan devojčica.  Cilj globalne kampanje “Inspiring girls”, koja je pokrenuta u Velikoj Britaniji, a koja se realizuje i u Srbiji jeste osnaživanje devojčica.

Ujedinjene nacije su 2011. godine proglasile 11. oktobar za Međunarodni dan devojčica, kako bi se skrenula pažanja na promovisanje prava devojčica i povećanje svesti o neravnopravnosti sa kojom se suočavaju samo zato što su devojčice.

Na događaju „Devojčice imaju reč“, sa devojčicama osnovne škole „Kralj Petar II Karađorđević” razgovarale su uspešne žene iz sveta kulture, sporta, fizike, nauke, marketinga, komunikacija i muzike: Isidora Savković – Senior media planer u medijskoj agenciji Direct Media, kapiten ženskog ragbi tima i osnivačica brenda ženske garderobe, Aleksandra Alorić – Naučnica zaposlena na Institutu za fiziku u Beogradu u Centru za izučavanje kompleksnih sistema, Katarina Mitić – Muzikološkinja i marketing menadžerka, Ljubica Vukčević –Direktorka odeljenja za istraživanje u agenciji Direct Media United Solutions i gostujuća predavačica na Fakultetu Dramskih umetnosti Univerziteta u Beogradu i Ruža Ilić – Fudbal specijalista i biznis developer IT u kompaniji Sportifico.

Podaci pokazuju da devojčice u Srbiji završavaju srednje škole i fakultete više nego dečaci, ali se žene kasnije u životu ređe nalaze na pozicijama odlučivanja. Iako se nalaze na istim pozicijama i obavljaju iste poslove, žene su manje plaćene od muškaraca. Podela na tzv. „muške“ i „ženske“ profesije i zanimanja i dalje dominira.

Ova kampanja poziva žene različitih profesija da posvete sat vremena godišnje za povratak u osnovne škole kako bi devojčicama, uzrasta od 10 do 14 godina, kroz sopstveni primer približile različite mogućnosti u životu i karijeri ali i da bi inspirisale devojčice da teže ostvarenju svojih životnih izbora.

Cilj kampanje je da se i što veći broj osnovnih škola priključi i organizuje susrete uspešnih žena i devojčica.

Devojčicama su panelistkinje poručile da neprestano uče, putuju, budu hrabre, veruju u sebe i u svoje snove. Sve učesnice uključujući i panelistkinje i učenice nakon ovog interaktivnog događaja osećale su se osnaženo, inspirisano i naučile su nešto novo.

U kampanju u Srbiji su aktivno uključeni i dečaci jer je važno da i oni budu upoznati sa čime se sve u svojoj karijeri i životu susreću žene – njihove drugarice, sestre, mame…kako bi spremno učestovali u izgradnji ravnopravnog društva. Od kako je kampanja stigla u Srbiju, okupila je više od 50 žena volonterki i inspirisala skoro 400 devojčica.