Kampanja “Inspiring Girls” predstavljena je u utorak, 20.marta u ICT Hub-u, kao jedan od mnogobrojnih panela na konferenciji Ladies of New Business, koju je organizovala Netokracija. Članica tima Inspiring Girls Srbija Anđelka Janković je upoznala prisutne sa načinom funkcionisanja kampanje i njenim ciljom u Srbiji.
Konferencija Ladies of New Business obuhvatila je različite aktuelne teme u vezi sa sve pristunijom profesijom takozvanih “influensera”. Uspešne žene iz digitalne i kreativne industrije, podelile su svoja iskustva govoreći o tome kako izgleda dobra saradnja sa influenserima, kao i kako najbolje koristiti digitalne kanale za marketing. U okviru ove konferencije i kampanja “Inspiring Girls” je pronašla svoje mesto.
Kampanju “Inspiring Girls” je osnovala Miriam Gonzales Durantez u Velikoj Britaniji 2013.godine, a u Srbiju je kampanja stigla zahvaljujući Centru za istraživanje, transparentnost i odgovornost-CRTA. “Inspiring Girls” je za četiri godine u Britaniji, okupila 26 hiljada volonterki i uključila 300 hiljada devojčica.
“U istraživanju iz 2012.godine, 55% mladiih žena se izjasnilo da smatraju da nema dovoljno pozitivnih ženskih uzora u javnoj sferi. “Inspiring Girls” upravo želi da učini uspešne žene prisutnijima u javnoj feri kako bismo devojčicama približili raznovrsne mogućnosti u pogledu budućih profesija. To ne moraju biti samo žene na pozicijima poznate javnosti, već svaka majka, sestra i baka je uspešna ako je srećna i ako radi u svom životu ono što je sama izabrala”, naglasila je Anđelka Janković.
U velikoj meri se na pozicijama moći i odluka uveliko nalaze muškarci. Tek 16% žena ima ulogu menadžerke, poverenice itd…. Takođe, žene većinom završavaju fakultete, međutim znatno su manje plaćene za razliku od muškaraca.
U kampanju u Srbiji uključeni su i dečaci, jer je važno da i oni budu upoznati sa kakvim se sve preprekama i poteškoćama na svom profesionalnom putu susreću žene – njihove drugarice, sestre, mame…na taj način i oni spremno učestvuju u izgradnji ravnopravnog društva.U Srbiji je za nepune dve godine kampanja stigla do 5 gradova, a obuhvatila je oko 35 uspešnih žena i oko 400 dece.
“Mi verujemo da i devojčice i dečaci mogu da budu sve što požele ukoliko vredno rade i napreduju. Cilj je inspirisati devojčice i pružiti im neophodnu podršku i samopouzdanje. Takođe, radimo na tome da pobedimo stereotipe u pogledu muških i ženskih zanimanja i zato je veoma važno da se što više škola i uspešnih žena priključi ovoj kampanji kako bismo ostvarili društvo rodne ravnopravnosti”, izjavila je Anđelka Janković.
Pozivamo sve da nam se pridruže u jačanju društva protiv rodnih stereotipa, kao i u osnaživanju i inspiraciji devojčica da budu ono što žele!