Kampanja „Inspiring Girls“ predstavljena i u Nišu

Događajem “Devojčice imaju reč” održanom u Deli prostoru u Nišu, organizacija CRTA iz Beograda najavila je pokretanje kampanje “Inspiring girls” po uzoru na istoimenu kampanju iz Velike Britanije, čije je cilj osnaživanje devojčica.

Ova kampanja poziva žene različitih profesija da posvete sat vremena godišnje za povratak u osnovne škole kako bi devojčicama, uzrasta od 10 do 14 godina, kroz sopstveni primer približile različite mogućnosti u životu i karijeri ali i da bi inspirisale devojčice da teže ostvarenju svojih životnih izbora. Cilj kampanje je da se i što veći broj osnovnih škola priključi i organizuje susrete uspešnih žena i devojčica.

Na događaju u Nišu devojčice i dečaci iz nekoliko niških osnovnih škola su kroz “speed dating” sastanak razgovarali sa nastavnicom engleskog jezika Anom Živković koja je osvojila nagradu za najkreativnije predavanje na Microsoft globalnoj konferenciji u Torontu 2017. godine, sa menadžerkom u umetnosti Marijom Peternel, modnom dizajnerkom Nevenom Kragić, novinarkom i projektnom menadžerkom City radija Ivanom Petrović i Goranom Jovanović Pešić preduzetnicom i osnivačicom preduzeća “MyGreenWay”. Kroz druženje sa uspešnim nišlijkama devojčice i dečaci su se bliže upoznali sa njihovim profesijama, izazovima na koje su nailazile na profesionalnom putu, i prilikama koje su im se
ukazale.

“Iskreno verujem da je našem društvu potrebna ovakva inicijativa. Ovo je kampanja sa veoma pozitivnom porukom koja uz malo uloženog truda svih nas može da ima veliku društvenu korist – da motiviše i inspiriše devojčice da se bore za svoje snove. Želimo da ohrabrimo devojčice da postavljaju visoke ciljeve i upoznamo ih sa sjajnim ženskim uzorima, ženama koje okreću leđa predrasudama i koje su naporno radile da bi ostvarile to što su želele“ izjavila je direktorka CRTE Vukosava Crnjanski.

Kampanja „Inspiring girls“ u Velikoj Britaniji, je za četiri godine, okupila 26 hiljada volonterki i uključila 300 hiljada devojčica.

Podaci pokazuju da devojčice u Srbiji završavaju srednje škole i fakultete više nego dečaci ali se žene kasnije u životu ređe nalaze na pozicijama odlučivanja. Iako se nalaze na istim pozicijama i obavljaju iste poslove, žene su manje plaćene od muškaraca. Podela na tzv. „muške“ i „ženske“ profesije i zanimanja i dalje dominira. U kampanju u Srbiji aktivno će biti uključeni i dečaci jer je važno da i oni budu upoznati sa čime se sve u svojoj karijeri i životu susreću žene – njihove drugarice, sestre, mame…kako bi spremno učestovali u izgradnji ravnopravnog društva.

U cilju predstavljana kampanje, prvi ovakavi događaji održani su nedavno u Beogradu i Novom Sadu.